رییس جهاددانشگاهی:

طوفان الاقصی شوک عظیم تاریخی به دنیای استکبار بود

۲۲ مهر ۱۴۰۲ | ۰۸:۲۰ کد : ۶۳۲۸۷ اخبار عمومی تاپ خبر
رییس جهاددانشگاهی عملیات طوفان الاقصی را یک شوک عظیم تاریخی به دنیای استکبار و فرزند ناخلفش، اسرائیل دانست و گفت:‌ همه دولتمردان مسلمان، روشنفکران، علما، گروه‌ها و مردم به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده باید به هر نحوی که می‌توانند در این عملیات نقش ایفا کنند.
طوفان الاقصی شوک عظیم تاریخی به دنیای استکبار بود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی با اشاره به ابعاد مختلف عملیات طوفان الاقصی، گفت: این عملیات از جهت مختلف دارای ویژگی‌های خاص است؛ یک دفاع جانانه و مقدس پس از بیش از ۷۰ سال یورش ناجوانمردانه صهیونیست‌های جانی و غارتگر به فلسطین مظلوم؛ یک نصرت الهی و فتح آشکار که خداوند نصیب مسلمان و مردم مقاوم فلسطین کرد و یک شوک عظیم تاریخی به دنیای استکبار و فرزند ناخلفش، اسرائیل بود.

وی در ادامه طوفان الاقصی را یک عملیات با برنامه‌ریزی دقیق، عالمانه، بی‌نظیر و هماهنگ گروه‌های مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس دانست که دنیا را گیج و حیران کرد و گفت: این جریان یک عملیات موفق بود که نشان‌دهنده ‌اشراف اطلاعاتی گروه‌های مقاومت و ضعف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و همه دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و غربی‌ها بود. این جهاد روشنگرانه باعث شد تا کشورهای اسلامی متوجه شده و از عادی‌سازی روابط خود با صهیونیست‌ها بپرهیزند. همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند این شکست از ابعاد نظامی و اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم و یک زلزله ویرانگر است که بعید است رژیم غاصب با وجود کمک‌ غربی‌ها بتواند ضربات عمیق این حادثه به سازه‌های حاکمیتی خود را ترمیم کند.

وی به سخنی از پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند: «الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ لَا یَظْلِمُهُ وَلَا یَخْذُلُه؛‌ مسلمان برادر مسلمان است، نه به او ظلم می‌کند و نه او را تنها می‌گذارد» اشاره و اظهار کرد: براساس وظیفه دینی هر مسلمان حمایت از مردم مسلمان تحت ظلم مستکبران واجب است. در حال حاضر که پس از جنایات فراوان صهیونیست‌ها عملیات طوفان الاقصی، که هدف آن ریشه‌کن کردن غده سرطانی اسرائیل غاصب است و مردم جهان را از یک رژیم خونخوار نجات می‌دهد، لازم است همه مردم به‌ویژه ملت‌های مسلمان در سراسر جهان از مجاهدان و مبارزان مظلوم فلسطینی حمایت کنند. همه دولتمردان مسلمان، روشنفکران، علما، گروه‌ها و مردم به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده باید به هر نحوی که می‌توانند در این عملیات نقش ایفا کنند.

دکتر مسلمی‌نائینی به آیات قرآن کریم با محور فضیلت جهاد و مقاومت اشاره و بیان کرد: ‌در سراسر قرآن کریم به دفاع و مقابله در برابر تجاوز دیگران و جهاد در راه خدا بسیار تأکید شده است؛ خداوند در آیه ۱۹۰ سوره بقره فرموده است: «وَ قاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یُقاتِلُونَکُم؛ و در راه خدا با آنان که به جنگ و دشمنی شما برخیزند جهاد کنید».

وی در گفت و گو با ایکنا با تاکید بر این که خداوند اجر عظیم و فضیلت و برتری زیادی برای مجاهدان نسبت به کسانی که از حضور در جنگ خودداری می‌کنند قائل است، گفت: خداوند در آیه ۹۵ سوره مبارکه نساء می‌فرماید:‌ «لا یَستَوِی القاعِدونَ مِنَ المُؤمِنینَ غَیرُ أُولِی الضَّرَرِ وَالمُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم ۚ فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم عَلَى القاعِدینَ دَرَجَةً وَکُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الحُسنىٰ وَ فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ عَلَى القاعِدینَ أَجرًا عَظیمًا؛ افراد باایمانی که بدون بیماری و ناراحتی، از جهاد بازنشستند، با مجاهدانی که در راه خدا با مال و جان خود جهاد کردند، یکسان نیستند! خداوند، مجاهدانی را که با مال و جان خود جهاد نمودند، بر قاعدان برتری مهمی بخشیده و به هر یک از این دو گروه (به نسبت اعمال نیکشان) خداوند وعده پاداش نیک داده، و مجاهدان را بر قاعدان، با پاداش عظیمی برتری بخشیده است».


نظر شما :