۲۰ آبان؛ سالروز تاسیس جهاددانشگاهی استان مرکزی

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۰۸:۰۱ کد : ۶۴۵۸۱ اخبار عمومی تاپ خبر
جهاددانشگاهی استان مرکزی به منظور بسط، ترویج و تحکیم اهداف والای انقلاب اسلامی و همچنین دستیابی به اهداف شورایعالی انقلاب فرهنگی در سطح استان تاسیس شد.
۲۰ آبان؛ سالروز تاسیس جهاددانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در تاریخ 59/3/23 مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، ستاد مذکور در جلسه مورخ 59/5/16 به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی(که بخش قابل توجهی از آن معطوف به اسلامی کردن دانشگاه ها بوده است) جهاددانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تاسیس کرد.

جهاددانشگاهی نهادی است عمومی و غیردولتی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای شخصیت مستقل و از لحاظ اداری، استخدامی و مالی تابع مقرراتی است که در چارچوب اختیارات قانونی به تصویب هیات امنای جهاددانشگاهی می‌سد.

در این راستا جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز به منظور بسط، ترویج و تحکیم اهداف والای انقلاب اسلامی و همچنین دستیابی به اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح استان مرکزی تاسیس شد.

جهاددانشگاهی واحد استان مرکزی در دهه چهارم خدمت خود، محور عمده فعالیت‌های خود در راستای برنامه ریزی برای تبدیل جهاددانشگاهی به یک نهاد الهام بخش و موثر در استان و پیشگام در توسعه علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی با تعامل سازنده در عرصه استان و کشور با توجه به نیازهای ملی و مزایای بومی استان مرکزی قرار داده است. علاوه بر این؛ تقویت فعالیت‌های فرهنگی، رشد مشهود مقاطع آموزش عالی، تخصصی و اشتغال دانش آموختگان به عنوان مسیرهای پیش روی جهاددانشگاهی استان مرکزی بوده است.

توانمندی ها:

توانمندی ها و پتانسیل های موجود جهاددانشگاهی استان مرکزی بر مبنای ظرفیت ها، مزیت ها، دارایی ها و همچنین نیازها و خلاهای موجود در سطح بافتاری در منطقه مرکزی طراحی و تدوین شده است.

استان مرکزی واجد ویژگی ها و مزیت هایی همچون(ویژگی های فرهنگی و تاریخی در ابعاد مختلف، قرار گرفتن در شاهراه های ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب، رتبه اول به تعدد و تراکم صنعتی، رتبع دوم به لحاظ وجود صنایع مادر، قطب اقتصادی کشور، دانشجویی بودن، کارگری بودن، ویژگی های چند فرهنگی و امثالهم) می باشد که حوزه ها و معاونت های مختلف جهاددانشگاهی استان مرکزی را بر مبنای این شرایط و در راستای پاسخگویی به این نیازها و خلاءهای موجود در حوزه های توسعه پایدار منطقه، توسعه کسب و کار، آموزشهای علمی و کاربردی، دوره های تخصصی و نهایتا اجرای برنامه های فرهنگی طبق رسالت ها و ماموریت های مربوطه سیاست ها، اهداف، برنامه ها و فعالیت های خود را سازماندهی کرده است.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان مرکزی انقلاب فرهنگی


نظر شما :