رئیس جهاددانشگاهی:

فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه هوش مصنوعی توسعه می‌یابد

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۵ کد : ۶۸۳۵۹ اخبار عمومی تاپ خبر
دکتر مسلمی نائینی با اشاره به حوزه‌های فعالیتی جهاددانشگاهی و انجام اقدامات بر اساس نیاز کشور، اظهارکرد: با توجه به صحبت های رهبری در مورد نیاز کشور به هوش مصنوعی در آینده، ضرورت این حوزه را متوجه می شویم، لذا فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه هوش مصنوعی توسعه می‌یابد.
فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه هوش مصنوعی توسعه می‌یابد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر حسن مسلمی نائینی در مراسم رونمایی از کتاب طراحی دوقلوی دیجیتال در فضای متاورس مبتنی بر شبیه‌سازی هیبریدی، فیزیکی و هوش مصنوعی تالیف دکتر محمدحسین روزبهانی مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور هوشمندسازی و دوقلوی دیجیتال، با اشاره به فرارسیدن دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارکرد: درود می فرستیم به روح مردی که حکیمانه این انقلاب را به پا کرد. بیش از 200 سال به ما تلقین شد که شما نمی توانید ساده ترین وسایل را درست کنید. امثال تقی زاده ها می گفتند باید از نوک پا تا فرق سر فرنگی شویم. اما امام خمینی(ره) کشور را از ذلت به اوج قدرت رساند تا جایی که ما امروز موشک به فضا می فرستیم.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بیان کرد: جهاددانشگاهی نهاد مولود انقلاب است که توسط تعدادی از دانشجویان خودباور آن زمان تشکیل شد و با خودباوری که در کشور ایجاد کرد هم برکات صنعتی و هم برکات انسانی داشته که یکی از برکات انسانی آن دکتر سعید کاظمی آشتیانی است که پژوهشگاه رویان این نهاد را با آن خدمات و دستاوردها تاسیس کرد.

رییس جهاددانشگاهی در ادامه با اشاره به حوزه های فعالیتی جهاددانشگاهی و انجام کارها بر اساس نیاز کشور، ادامه داد: با توجه به صحبت های رهبری در مورد نیاز کشور به هوش مصنوعی در آینده، ضرورت این حوزه را متوجه می شویم.

دکتر مسلمی نائینی اظهارکرد: این نهاد در زمینه هوش مصنوعی کارهایی را انجام داده است که می توان به تحلیل رفتار اسپرم با استفاده از پردازش تصویری و بیوانفورماتیک پزشکی در پژوهشگاه رویان، بررسی تاثیر خبرنگار و ضریب نفوذ خبر و طول عمر خبر در حوزه خبر و ورود به حوزه اخلاق این حوزه، اپراتوری تلفن همراه و... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در این رابطه اقداماتی در این نهاد انجام شده بود، اما با توجه صحبت های رهبری تصمیم گرفته شد کار دقیق تر شود و جلسه ای را هم با حضور متخصصان هوش مصنوعی برگزار کردیم و به نتایجی هم رسیدیم که از نتایج این جلسه که مربوط به یکسال گذشته است می توان به ایجاد فوری یک نهاد سیاست‌گذار، متمرکز و چابک در حوزه هوش مصنوعی، بررسی و تقدیم سند پیشنهادی هوش مصنوعی به مجلس و تعریف ماموریت های آن، تقویت حوزه دانشی و پژوهشی در دانشگاه و ایجاد شبکه علمی با هدف توسعه علم هوش مصنوعی و ایجاد سازوکار و به کارگیری هوش مصنوعی در ابعاد عملیاتی برای حکمرانی در کشور و تبیین توانمندی و ظرفیت‌های هوش مصنوعی در موضوعات مختلف به تفکیک ماموریت وزارتخانه ها اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه کتاب فوق دارای مطالب خوب و مفیدی در حوزه هوش مصنوعی است، افزود: دکتر روزبهانی، مولف این کتاب، در زمان تحصیل نیز مرجع دیگر دانشجویان در رابطه با کارهای شبیه سازی و پاسخگوی سوالات آنها بود.


نظر شما :