به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ساوه :

برگزاری کارگاه آموزشی شناخت روحیات کودکان با نقاشی

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۹ کد : ۷۹۹۱ معاونت آموزشی
کارگاه آموزشی ((شناخت روحیات کودکان با استفاده از نقاشی)) با حضور پروین دبیریان مدرس رشته روانشناسی کودک در مورخ ۲۵ اردیبهشت دربا دعوت از دانشجویان و خانواده آنان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی ساوه برگزار گردید.
برگزاری کارگاه آموزشی شناخت روحیات کودکان با نقاشی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، در این کارگاه دبیریان ضمن تشریح مبنای علمی شناخت روحیات کودکان با استفاده از ترسیم نقاشی، به علل و ابعاد پیدا و نهان و روشهای عملی کاهش استرس در کودکان پرداخت.

کودکان معمولا از طریق روش های فکری، جسمی و احساسی جهان اطراف را کشف می کنند. مداد، قلم مو و کاغذ بهترین روش برای انتقال ترس ها و امیدهای آنهاست. پیشرفت نقاشی کودکان در طی یک دوره زمانی می توانند رشد فکری آنها را نشان دهد و همچنین توانایی ها و مهارت های علمی آنها را مشخص کند.

وی همچنین افزود : کودکان از طریق نقاشی های خود، نظرات و تفسیرهایشان را بیان می کنند. نقاشی های کودکان بخشی از طبیعت درونی آنها است. هنگامی که نقاشی می کنند، مواد، مداد رنگی، الگو، اندازه و موقعیت آنچه را که می خواهند بکشند با دقت انتخاب می کنند که هر کدام نشان دهنده بعدی از درون آنهاست و می تواند اطلاعات دقیقی ارائه دهد.

 

نقاشی های کودکان در فرهنگ های مختلف متفاوت است. تحقیقات نشان می دهد کودکان در فرهنگ های مختلف نه تنها در جزئیات طراحی سبک، بلکه در استراتژی های اولیه نیز متفاوت هستند. فرهنگ، نقش اساسی در توسعه نمادهای نهادینه دارد. همچنین می تواند یک ابزار ارتباطی باشد. کودکانی که هنوز توانایی کافی برای بیان لغات انتزاعی ندارند، از روش های ارتباطی مانند نقاشی استفاده می کنند


نظر شما :