حجت الاسلام ایمانی مقدم:

جهاد تبیین واجب عینی فوری است/اهتمام مسلمانان در انجام این فریضه

۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۲۱ کد : ۴۴۷۷۹ معاونت آموزشی تاپ خبر
رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی اظهارکرد: جهاد تبیین واجب عینی فوری است و مسلمانان باید نسبت به انجام این فریضه اهتمام داشته باشند.
جهاد تبیین واجب عینی فوری است/اهتمام مسلمانان در انجام این فریضه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت الاسلام ایمانی مقدم رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی در سومین نشست از سلسله نشست های جهاد تبیین با موضوع جریان شناسی تاریخ معاصر که در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد با اشاره به وضعیت کشور در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در حوزه های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی، پزشکی و رفاهی به موضوع جهاد در اسلام پرداخت.

وی با مروری بر تعاریف این واژه اظهارکرد: جهاد تبیین واجب عینی فوری است و مسلمانان باید نسبت به انجام این فریضه اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام ایمانی مقدم افزود: جهاد از ریشه جهد به معنای تلاش مضاعف در برابر دشمنان است و گاهی جان و مال را در این راه باید فدا کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: شرط اول در جهاد تبیین مطالعه کردن و وقت گذاشتن است و انسان مکلف باید برای این موضوع اول خود و باورهای خویش را بشناسد و پس از خداشناسی که بر اثر مطالعه زیاد به دست می آید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کند.

این نشست به مناسبت سالروز رحلت امام راحل و قیام 15 خرداد با حضور کارکنان و مدرسان بسیجی مراکز آموزش علمی کاربردی استان مرکزی به صورت حضوری و مجازی برگزار و در پایان به سوالات و شبهات حاضران پاسخ داده شد.

گفتنی است؛ سلسله نشست های جهاد تبیین به همت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک و با همکاری دانشگاه علمی کاربردی استان در حال برگزاری است.

کلید واژه ها: جهاد تبیین علمی کاربردی استان مرکزی


نظر شما :