جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/(۴)/ نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس:

شناسایی نخبگان و مهارت‌آموزی؛ مهمترین انتظار از جهاددانشگاهی/تقویت این نهاد به‌عنوان کانون علمی‌تحقیقاتی در حوزه دانش‌بنیان

۰۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۴۰ کد : ۶۰۲۳۲ اخبار عمومی تاپ خبر
بیاتی به نیاز کشور در حوزه دانش بنیان اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی باید در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کانون علمی و تحقیقاتی در حوزه دانش بنیان فعالیت‌های خود را تقویت کند. رصد و شناسایی نخبگان و مهارت آموزی برای اشتغال پایدار نسل جوان مهمترین انتظار از جهاددانشگاهی است.
شناسایی نخبگان و مهارت‌آموزی؛ مهمترین انتظار از جهاددانشگاهی/تقویت این نهاد به‌عنوان کانون علمی‌تحقیقاتی در حوزه دانش‌بنیان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ ولی‌اله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهارکرد: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که پس از انقلاب با هدف پرداختن به موضوعات متناسب با نیاز جامعه در حوزه تحقیقاتی، پژوهشی تاسیس شد و در طول این سال ها ثمرات زیادی را برای کشور داشته است.

جهاددانشگاهی در بسیاری از ماموریت‌ها و رسالت‌های خود موفق عمل کرده است

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در بسیاری از ماموریت‌ها و رسالت‌های خود موفق عمل کرده است، افزود: با وجود اینکه این نهاد انقلابی بسیار موفق عمل کرده اما انتظار و توقع از یک نهاد انقلابی و جهادی نظیر جهاددانشگاهی بیشتر است.

این نماینده مردم در خانه ملت به نیاز کشور در حوزه دانش بنیان اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی باید در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب به عنوان یک کانون علمی و تحقیقاتی در حوزه دانش بنیان فعالیت‌های خود را تقویت کند. همچنین در حوزه درمان به ویژه درمان سرطان که گریبانگیر جامعه شده است پیشگام باشد و با فعالیت‌های تحقیقاتی برای پیشگیری و درمان این بیماری تلاش مضاعف کند.

وی با اشاره به کمبود دانشجو در دانشگاه‌هایی نظیر پیام نور، آزاد و ..، گفت: دلیل کاهش جمعیت دانشجویی در این مراکز دانشگاهی این است که دانشجویانی که در این دانشگاه‌ها تربیت و پرورش می‌یابند کاربردی نیستند و باید این مراکز علمی آموزش عالی از ظرفیت مجموعه‌هایی نظیر جهاددانشگاهی برای تربیت دانشجوی کاربردی و مهارت محور به منظور جذب سریع در بازار کار استفاده کنند.

همه توان جهاددانشگاهی باید در راستای فعالیت دانش بنیان، درمانی و اشتغال آفرینی بکار گرفته شود

بیاتی تصریح کرد: همه توان جهاددانشگاهی باید در راستای فعالیت دانش بنیان، درمانی و اشتغال آفرینی بکار گرفته شود تا علاوه بر کارآفرینی، در رفع نیازهای جامعه در حوزه درمان انواع بیماری‌ها و دانش بنیان کردن فعالیت‌ها نقش آفرین باشد. این مجموعه علمی همانطور که در حوزه درمان ناباروری موفق عمل کرده است قطعا می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز فعالیت تاثیرگذاری داشته باشد.

تقویت روحیه "ما می توانیم" در جهاددانشگاهی

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: جهاددانشگاهی باید خود را از ساختار اداری خارج کند و بطور جهادی در جامعه ورود کرده و استعدادیابی کند تا بتوان جوانان و نوجوانان توانمند و نخبه را شناسایی و در جهت برطرف کردن نیازهای کشور از آنان بهره برداری کرد و در این صورت است که عملکرد جهاددانشگاهی در اعتماد به جوانان و تقویت روحیه "ما می‌توانیم" و تربیت شخصیت‌های مومن و برجسته علمی درخشان‌تر خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در پایان به نقل از ایسنا با تاکید بر وجود خلاء‌هایی در حوزه استعدادیابی و شناسایی نخبگان در کشور، گفت: متاسفانه هیچ برنامه مدونی برای جوانان و نوجوانان مستعد کشور حتی در طول ۱۲ سال تحصیل در مدارس وجود ندارد که یک نقص برای سیستم آموزشی کشور است. جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد تحقیقاتی و پژوهش محور باید از بدو آموزش یک دانش آموز ورود کند و با شناسایی آنان و برگزاری دوره های آموزشی کاربردی برای آنها فضایی را فراهم کند تا دانش آموزان پس از اتمام تحصیلات متوسطه به یک نیروی ماهر و توانمند تبدیل شوند و با طی دوران آموزش عالی به عنوان یک فرد تحصیل کرده ماهر وارد بازار کار شوند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی دانش بنیان حوزه درمان


نظر شما :