جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/(۱۹)

تحقق توسعه پایدار ساوه نیازمند حضور فعال جهاددانشگاهی است/روحیه جهادی بر فعالیت‌های این نهاد حاکم باشد

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۶:۱۸ کد : ۶۰۸۵۶ اخبار عمومی تاپ خبر
الیاسی با تاکید بر شاخصه انقلابی بودن جهاد دانشگاهی گفت: فعالیت‌های گسترده این نهاد در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ایجاب می‌کند که روحیه جهادی بر این فعالیت‌ها حاکم باشد و آحاد مختلف مردم از خدمات متنوع و متعدد آن در بخش‌های گوناگون برخوردار شوند.
تحقق توسعه پایدار ساوه نیازمند حضور فعال جهاددانشگاهی است/روحیه جهادی بر فعالیت‌های این نهاد حاکم باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مهدی الیاسی فرماندار ساوه به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی به مزیت‌ها و ظرفیت های متعدد و متنوع ساوه در حوزه‌های صنعتی، تولیدی، کشاورزی، گردشگری، علمی و ... اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه ساوه در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند اما این پیشرفت ناپایدار است و تحقق توسعه پایدار نیازمند مداخله نهادهای علمی و تحقیقاتی نظیر جهاددانشگاهی است.

تحقق مطالبات شهرستان ساوه

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار ساوه بستر تبدیل شدن آن به یک کلانشهر را فراهم خواهد کرد، افزود: جها دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی با حوزه های متنوع فعالیتی در بخش‌هایی نظیر آموزش، تحقیقات، درمان و پژوهش می‌تواند بسیاری از نیازهای دومین شهرستان استان مرکزی را تامین کند در حالیکه آن طور که انتظار می‌رود این مطالبه بحق شهرستان برآورده نشده است.

فرماندار ساوه با بیان اینکه جهاد دانشگاهی باید رسالت خود را در سراسر کشور در حوزه انجام کارهای بر زمین مانده و منحصر بفرد عملی کند، اظهارکرد: ساوه با مزیت صنعتی و کشاورزی شناخته می‌شود و این نهاد پژوهش محور باید با رصد و پایش نیازهای کارآفرینان، سرمایه گذاران، صنعتگران، کشاورزان، باغداران و در یک جمله تولیدکنندگان، به تولید بهینه و با کیفیت محصول، متناسب با شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی کمک کند.

وی بیان کرد: مهمترین چالش پیش روی ساوه مواجه بودن با تنش آبی است و باید یک نهاد علمی نظیر جهاد دانشگاهی برای جلوگیری از آسیب دیدن تولید تحت تاثیر کمبود منابع آبی، برنامه و طرح علمی و عملیاتی ارائه دهد تا اجازه ندهیم تنش آبی، روند تولید در این شهرستان را با چالش جدی مواجه کند.

فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری قابل تقدیر است

الیاسی به ماموریت جهاددانشگاهی در حوزه درمانی نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت این نهاد انقلابی در حوزه درمان ناباروری، رویان، بانک خون بندناف و ... قابل تقدیر بوده و بخش مهمی از نیازهای درمانی کشور را رفع می‌کند، اما چه خوب است که در خصوص خدمات این مراکز از مرکز استان تمرکززدایی شده و در شهرستان‌هایی نظیر ساوه که ظرفیت استقرار آنها وجود دارد مستقر شده و ارائه خدمات بطور مستقیم به شهروندان انجام شده و از مراجعه به مرکز استان جلوگیری شود.

نیازسنجی دوره های آموزشی ساوه توسط جهاددانشگاهی

وی ارائه خدمات تخصصی در حوزه آموزشی در دو بخش دانشگاه علمی کاربردی و دوره‌های کوتاه مدت آموزشی تخصصی را از دیگر ماموریت های این نهاد دانست و با ابراز تاسف از عدم فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در ساوه اظهارکرد: جهاددانشگاهی باید با نیازسنجی دوره های مورد نیاز آموزشی در این شهر، متناسب با مطالبه و خواسته فراگیران اقدام به تشکیل دوره های آموزشی کند.

فرماندار ساوه به استیجاری بودن ساختمان اداری و آموزشی جهاد دانشگاهی ساوه، نیز اشاره کرد و گفت: برای برخورداری این نهاد از مکانی مستقل، آمادگی تخصیص بخشی از اعتبار مورد نیاز احداث ساختمان از سوی دولت وجود دارد.

شاخصه انقلابی بودن جهاددانشگاهی

فرماندار ساوه در پایان به نقل از ایسنا با تاکید بر شاخصه انقلابی بودن جهاددانشگاهی، گفت: فعالیت‌های گسترده این نهاد در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ایجاب می‌کند که روحیه جهادی بر این فعالیت‌ها حاکم باشد و آحاد مختلف مردم از خدمات متنوع و متعدد آن در بخش‌های گوناگون برخوردار شوند.

کلید واژه ها: فرماندار ساوه جهاددانشگاهی


نظر شما :