/جهاددانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران/(۸)عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

مساله‌محوری؛ ویژگی‌ اساسی فعالیت‌های جهاددانشگاهی/ تبلور ما می توانیم در این نهاد

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۶ کد : ۴۶۵۷۱ اخبار عمومی تاپ خبر
حجت الاسلام سلیمی مسئله‌محوری را یکی از ویژگی‌های اساسی فعالیت‌های جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: این مسئله‌محوری می‌تواند فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهاددانشگاهی را مطابق با نیازهای کشور هدفمند کرده و در ریل مشخص قرار دهد.
مساله‌محوری؛ ویژگی‌ اساسی فعالیت‌های جهاددانشگاهی/ تبلور ما می توانیم در این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در آستانه سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی درباره نقش این نهاد در تحقق شعار سال؛ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گفت: جهاددانشگاهی با توجه به اینکه امور و موضوعات را مسئله‌محور پیگیری می‌کند، قطعا در تحقق شعار سال می‌تواند نقش برجسته‌ای داشته باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات و چالش‌های کشور این است که برخی مجامع و مراکز علمی مسئله‌محور نیستند و در حوزه‌های متعددی فعالیت کنند و این باعث شده انرژی و توان آنها پراکنده شده و نتوانند هدف‌گذاری خاصی را در فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی خود دنبال کنند.

مسئله‌محوری؛ از ویژگی‌های اساسی فعالیت‌های جهاددانشگاهی

سلیمی مسئله‌محوری را یکی از ویژگی‌های اساسی فعالیت‌های جهاددانشگاهی عنوان کرد و افزود: این مسئله‌محوری می‌تواند فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهاددانشگاهی را مطابق با نیازهای کشور هدفمند کرده و در ریل مشخص قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهارکرد: این مسئله‌محوری به ویژه در حوزه تحقیقات و تولیدات پیشرفته علمی، فنی و دانش‌بنیان‌ها، می‌تواند برای جهاددانشگاهی یک خط روشنی را ترسیم کند و من از این جهت جهاددانشگاهی را موفق می‌د‌انم.

حجت‌الاسلام سلیمی تصریح کرد: واقعیت این است که جهاددانشگاهی امروز یک زنجیره‌ای از محققان جوان و توانمند را شناسایی کرده که این زنجیره با پشتیبانی علمی از همدیگر در فعالیت‌ها و تولیدات دانش‌بنیان، حرکت علمی و فناورانه جهاددانشگاهی را با موفقیت همراه کرده است.

دستاوردهای جهاددانشگاهی نسبت به مجموعه های مشابه بیشتر است

منتخب مردم محلات و دلیجان در خانه ملت یادآور شد: مسئله مهم دیگر این است که عموم اعضای جهاددانشگاهی دارای رویکرد جهادی و تلاش شبانه‌روزی هستند و این موجب شده موفقیت‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی نسبت به مجموعه‌های مشابه بیشتر و غنی‌تر بوده و نقش مؤثری در رشد و پیشرفت علمی و فناورانه کشور داشته باشد.

روحیه جهادی و باور به «ما می‌توانیم» امروز به خوبی در جهاددانشگاهی متبلور شده است

حجت‌الاسلام سلیمی در پایان در گفت وگو با ایکنا تأکیدکرد: این روحیه جهادی و باور «ما می‌توانیم» امروز به خوبی در جهاددانشگاهی متبلور شده و این نهاد مولود انقلاب به رغم تحریم‌های خارجی و کمبودهای مالی، توانسته با اتکا به توان و استعداد داخلی هم کشور را در برخی حوزه‌ها بی‌نیاز از فناوری و واردات خارجی کند و هم موجبات عزت ملی را فراهم کرده و این روحیه خودباوری را به نسل جوان تزریق کند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی مسئله محوری فعالیت سلیمی


نظر شما :